Met de slaaptrein naar Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Met de slaaptrein naar Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Met de slaaptrein naar Saigon

Door: kniggeoppad

Blijf op de hoogte en volg Marjan

22 Februari 2011 | Vietnam, Hanoi

Zo, daar ben ik weer. Maar goed dat we uitgerust aan de volgende etappe zijn begonnen.
De gewone slaaptrein. Om 10 uur kwam de trein het station binnen. We vonden al snel onze coupe.So far so good. In de coupe waren 4 bedden waarvan de bovenste 2 voor ons waren.
Onderin zaten eerst 4 Vietnamezen, die geen boe of bah zeiden. Nu kunnen ze dat ook niet zeggen, maar....
Er gingen er 2 uit, terwijl we op de gang stonden te kletsen met 2 Nederlandse jongens. We klommen al snel, lenig als ik ben, in ons bed en het licht ging uit. De trein zou om 5 uur aankomen maar om 4 uur zaten er al 6 zwijgende Vietnamezen onder ons. Bizar.
Afgezet op 2 manieren door de taxichauffeur konden we direct in onze, raamloze, kamer. No way. Voor 3 dollar meer hebben we nu een kamer met raam.
Vandaag hebben we, ja, ja een decadente privetour van 3 dagen naar Phnom Penh geboekt. Morgen zijn we nog hier en omdat het onze trouwdag is, en we al een dure tocht hebben geboekt, mogen we voor half geld op excursie naar de tunnels.
Jullie horen het wel.. De groeten

• 22 Februari 2011 - 12:10

Betty:

Ja, jullie zien het goed ook wij zijn jullie eindelijk an het volgen.
    Minder reacties op jullie site nu het vakantie is en zij de juf ook even vergeten zijn.
    Jullie staan inderdaad op de kalender al 33 jaar morgen en dan zulke pittige reisjes maken?!!!
    Geniet van alle tripjes en houdt je oren en ogen open met zulke zwijzame mensen in de buurt.
    Veluwse groet J&B

• 22 Februari 2011 - 20:41

Erik En Ingrid:

Alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag. Wel heel bijzonder om je trouwdag te vieren in een tunnel in Vietnam. Hebben jullie nog wel geslapen in de trein? Het ziet er geweldig uit, Heel veel plezier de komende dagen.

• 23 Februari 2011 - 08:17

Marja:

super om jullie verslag te lezen, misschien even snel een cursus gebarentaal volgen voor de volgende treinreis, maar wel een avontuur!!!!!!! Je mag nog blij zijn dat er geen varkens of kippen in jullie slaapwagon werden vervoerd!! Fijne trouwdag en geneit van Phnom Penh.

• 23 Februari 2011 - 11:35

Greet:

henk en marjan, alsnog van harte met jullie 33 jaar, op deze speciale dag de tunnels in is weer eens wat anders dan uit eten, geniet de komende dagen van jullie decadente uitje, ben zeer benieuwd.
    xx a en g