De tunnels - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu De tunnels - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

De tunnels

Door: kniggeoppad

Blijf op de hoogte en volg Marjan

23 Februari 2011 | Vietnam, Hanoi

Eerst dank voor de verschillende felicitaties.

Het hoogtepunt van vandaag waren de Cu Chi tunnels. Dit zijn de tunnels die vooral bekend zijn van de Vietnam-oorlog.
De Vietcong (rebellen) leefden in ondergrondse ruimtes die met tunnels aan elkaar verbonden zijn. Vanuit die tunnels bevochten zij de regering en de Amerikanen. De tunnels zijn kilometers lang.
De gids liet zien hoe zij overal booby-traps plaatsten om de tegenstander te verwonden of te doden. Gruwelijke vallen. Henk is door een stuk van de tunnels gekropen. Ik heb mij bij een gat in de grond met een deksel gehouden.
Morgen gaan we met onze privetour beginnen. We worden om 8 uur opgehaald en gaan iets met wandelen, varen en natuurlijk rijden. We slapen in een hotel. Morgen hopenlijk meer.

O ja, de scooterlijst: een manshoge koelkast.

• 23 Februari 2011 - 14:57

Ineke Joesten:

hoi luitjes.

vet cool deze reis, veel plezier en geniet ervan

groet uut bork (altinus ineke en kevin)

• 23 Februari 2011 - 15:31

Hilda:

Hoi zusje, gefiliciteerd met jullie heelveelste huwelijksdag. Mij zou je ook niet in die tunnels gekregen hebben. Wat vond Henk ervan?

• 23 Februari 2011 - 20:05

Rebekka:

Kanjers, van harte gefeliciteerd!
    Wat geniet ik van jullie verslagen. Zo verweg, toch dichtbij.....Leuk dat jullie er een foto van mij tussen gezet hebben: mooi verklede, weinig wetende dame....:) In ieder geval snapte ik de balkontheorie prima....
    Heb zoveel te vertellen......Tot later!
    Liefs

• 24 Februari 2011 - 09:21

Linette:

Denk je dat de winter voorbij is, gaat het opeens sneeuwen..... wordt je wakker in een witte wereld...
    (Nog gefeliciteerd!!!!!!!!!)

• 24 Februari 2011 - 10:10

Greet:

tjee, wat dapper van henk, maar ja na zo'n scheerbeurt kun je alles aan , toch ?

xx a en g