Terug in de internetwereld - Reisverslag uit Brufut Manjago, Gambia van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Terug in de internetwereld - Reisverslag uit Brufut Manjago, Gambia van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Terug in de internetwereld

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

26 Februari 2013 | Gambia, Brufut Manjago

Wat een prachtige en aparte dagen hebben we gehad.
Donderdag hebben we de hele dag door Gambia gereden en gevaren.
Eerst met de auto daar hebben we onze reisgenoten Bernadette en Jose ontmoet. 2 dames die de vogelwereld van Gambia willen bewonderen. Hartstikke leuke meiden.
Dan 2,5 uur met de boot. Hij zou in Nederland geen vergunning krijgen maar voor ons was hij prima. Onderweg zagen we dolfijnen. Ze zwommen met de boot mee. Geweldig!!
Dan weer auto en vervolgens 4 uur boot met een stop (op het water) bij een bavianenreservaat. We hebben de ogen en oren van de nijlpaarden gezien. (Ik neem maar aan dat de rest onder water zat) ons resort was wat minder.....eten prima, slaapkamer klein, niet te harden vanwege net gespoten anti-malaria gif.
We zijn daar maar 1 dag gebleven; het bird safari camp ging niet door...lang verhaal. 's Morgens een vogelreservaat bezocht en de middag doorgebracht aan de rivier in zo'n tent waar we eigenlijk on hadden willen slapen. We werden na een boottochtje verrast met een barbecuemaaltijd en kampvuur met de hele staf van Hidden Gambia die op de trommels speelden, zongen en dansten.
Wat een prachtige avond en wat een geweldig close team van aardige mensen. Die aardige mensen vonden we overal. Ook op Jinack Island waar we de afgelopen 3 nachten zijn geweest.
Zie foto's. Een paradijsje!!
Jammer dat ik daar gebeten ben door de huisaap, daardoor een rabiesinjectie(rotding) moest hebben en ook nog het geluk heb dat ik het meeste van de tijd doorbreng op de plee....maar gelukkig in een prachtige omgeving met lieve mensen in een leuk huisje.
Vandaag zijn we met de huisboot naar Banjul gebracht en vandaar met de auto naar Sandele Eco Resort.
Ik zit nu aan een drankje van Baobabsap. Dat moet helpen tegen de wraak van Montezuma. Hopenlijk kan ik dan morgen weer eten want dat is hier geweldig lekker.

• 26 Februari 2013 - 21:42

Janneke:

Hoi Marjan en Henk. Ziet er geweldig uit en leuke enthousiaste verhalen. Wij net terug van wintersport was er iets kouder -10 maar ook super. Maar FF beetje warmte ook niet verkeerd en al die indrukken.

• 26 Februari 2013 - 22:40

Rebekka:

Joehoe! Een teken van leven! Wat een belevenissen......Wie kan nu zeggen dat ie gebeten is door een huisaap.....?????!!!!! Keep on writing! Love it!

• 27 Februari 2013 - 13:18

Hilda De Roo:

Jij laat je ook door iedereen bijten hè. Was het Henk niet?

• 27 Februari 2013 - 16:45

Nienke:

Hey Knigges

Ook effe een berichtje van mij. Wat een avonturen! Enne.... Henk, zet Marjan eens op de foto ;-)

X