Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: kniggeoppad

Blijf op de hoogte en volg Marjan

13 Februari 2011 | Vietnam, Hanoi

Daar zijn we weer.
Terug van onze trip naar de Halong Bay. Na een enerverende rit erheen ( wat een beroerde,idiote rijders zijn die Vietnamezen) kwamen we een uur te laat bij de boot.
Die Jonk lag in een haven met wel 100 andere jonken. Een machtig mooi gezicht al die statige vaartuigen. Als je dichterbij kwam ontdekte je wel wat mankementen maar die kieren, niet sluitende deuren e.d mocht de pret niet drukken. Jammer genoeg was het weer totaal omgeslagen. Het leek wel Nederland. Dus niet zwemmen en kayakken. Wel hebben we een prachtige grot bezocht. Het was een leuk, bont gezelschap: 4 Nederlanders, 3 Israeliers,2 Canadezen,1 Nieuwzeelander,2 Argentijnen,3 Australiers,2 Engelsen en 1 Vietnamese. Gezellig. We hebben heerlijk gegeten aan boord.
Henk en ik hadden het geluk de mooiste hut te loten. Een 2persoonsbed met een douchebad.
Nu zijn we weer in Hanoi....warm worden. Vanavond zijn we naar een voorstelling van de "waterpuppets" geweest. Fantastische voorstelling.
Henk en ik hebben besloten een lijstje te maken met wat er allemal op een bromfiets of scooter vervoerd kan worden.
Op dit moment staat bovenaan: 5 varkens in ronde bamboekooien.
Morgenmiddag vertrekken we met de trein naar Hue. Laterrrrrr

Om kwart voor 3 vertrekken we naar het station. Het hotel voor morgen in Hue is al geregeld

• 13 Februari 2011 - 18:40

Rebekka:

Mmmm, 5 varkens in ronde bamboekooien....? 'k Ben benieuwd naar de rest van het lijstje...! Kijken of jij Henk in een rechthoekige bamboekooi kan vervoeren....:)
    Blijf genieten!
    Kus

• 14 Februari 2011 - 17:05

Neeltje En Hilda:

Wat toch fijn dat internet. Ook Ma is heel erg positief. Kunnen wij precies volgen wat jullie doen. By the way, het maximum dat ik mee kan nemen op mijn scooter is, mijn oude moeder, krat bier en een volle boodschappentas. Groetje, Hilda en Neeltje.

• 14 Februari 2011 - 18:31

Marja:

pak alles wat je vast kan houden en probeer dan op de scooter te blijven zitten, kippen ... varkens ... rijstvelden ...Henk onder de arm, Marjan in sarong op het stuur ... foto maken!!!!!
    Veel plezier!!

• 15 Februari 2011 - 09:05

Elkana:

zijn daar ook scholen?

• 15 Februari 2011 - 09:06

Marijke:

Wat een prachtige foto met die hoed!
    Ik zou hem straks in de klas ook gaan dragen!!! Lieve groet van ons allemaal. We moeten nu eigenlijk taal doen maar kijken lekker naar je reisverslag!

• 15 Februari 2011 - 09:08

Jillis Jan:

Wat zijn jullie nu aan het doen?

• 15 Februari 2011 - 09:09

Stan:

Wat is het vieste wat u tot nu toe hebt gegeten>