Sandele - Reisverslag uit Gambia, Sierra Leone van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Sandele - Reisverslag uit Gambia, Sierra Leone van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Sandele

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

27 Februari 2013 | Sierra Leone, Gambia

Hallo allemaal,
Nienke, Henk zal je opdracht vervullen!!
We zullen ons door de mensen hier proberen te laten vastleggen.

Na een pijnlijke avond wat mijn maag betreft, kan ik meedelen tot onzer vreugde dat ik mij weer een stuk beter voel.
Het baobabsap heeft zijn werk uitstekend gedaan. Die sap blijkt door de meesten hier als vruchtendrank gedronken te worden. Veel vitamine en dan ook nog goed voor de ingewanden.. wat wil je nog meer.
Ik heb een aantal zakjes baobabpoeder besteld om mee te nemen. Dan kunnen jullie (ook op school) het ook eens proberen.
Nu maar te hopen dat de douane niet denkt dat ik smokkel... poeder in zakjes.... Volgens de mensen hier is dat geen probleem.

Vanmorgen zijn Henk en ik naar de reptielenfarm geweest. Dit was op wandelafstand en we waren de eerste bezoekers. We kregen dus een prive-rondleiding. Nee, ik heb die grote niet vastgehouden, alleen even geaaid Met mijn reisgeluk vreet zo'n slang mij met huid en haar op. Er waren zeker 15 soorten slangen van heel groot tot heel klein. De gids zei dat ze niet echt gevaarlijk zijn voor mensen als je er op tijd bij bent. Bij de meesten wordt na een beet alleen de wond zwart en sterft je vlees af....nou dat scheelt een hoop nietwaar.
Verder waren er krokodillen, varanen en schildpadden.
Geen mooie dierentuin zoals wij die gewend zijn maar betonnen bakken met gaas erover. Maar goed dat ik nu de rivier niet meer op hoef, nu weet ik wat er allemaal rond kan kruipen.

Vanmiddag hebben we gezien hoe dat eco-gebeuren hier werkt en lekker aan het strand gelegen. Vanavond mochten we nog verhuizen naar een dure lodge...maar onze kamer is al zo mooi dat we het nodig vinden om te verhuizen. Hadden ze dit vanmorgen voorgesteld dan weet ik het net niet.
Morgen op weg naar de laatste halte: Lemon Creek Hotel
KWK

• 01 Maart 2013 - 18:35

Nienke:

Yeah! ......en hoe! Toppie!