Even pas op de plaats - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Even pas op de plaats - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Even pas op de plaats

Door: kniggeoppad

Blijf op de hoogte en volg Marjan

27 Februari 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ik zit hier decadent aan jullie te berichten op een laptop van het zeer chique resort, op onze zeer mooie kamer. Via internet hebben wij dit gisteren zeer voordelig kunnen krijgen. Een megagrote kamer met zitje, bed (natuurlijk}, ligbad in de kamer en een aparte doucheruimte(zie foto). Als we de deur uitstappen zijn we in 4 stappen bij het prachtige zwarte zwembad. Het hotel ligt wel aan een soort hobbelzandpad achteraf, maar je kunt niet alles hebben, nietwaar.Dat zwembad is wel lekker want het is hier gloeiend heet. We blijven hier 3 nachten. We hebben vandaag 6 uur in de bus gezeten. Dat alleen is al geweldig. We werden met een busje uit het hotel opgehaald om naar de grote bus te gaan. In de bus(met wc) kregen we zo'n 5 keer in het Kmer en Engels uitleg over de plek waar we waren. We kregen, zoals bijna in elke bus, een flesje water en de bushost ging rond met een dienblad met daarop in plastic verpakte verfrissingsdoekjes die hij (zoals dat in een vliegtuig gebeurt) niet met een tang maar met een pincet ronddeelde. Onderweg stopte de bus voor de lunch van 30 minuten bij een 'vreetschuur'. Snel,snel.
Het land is prachtig. Arm, dat wel.
We zijn met een tuktuk naar het hotel gehobbeld. Daar werden we zeer vriendelijk ontvangen met een fris doekje en een glaasje. We hebben eerst de reisvermoeienis van ons afgespoeld door in het zwembad te springen en we hebben net de omgeving wat verkend. In het stadje kon je je voeten laten masseren door ze in een bak met visjes te hangen. Die eten dan alle dode huidcellen op. Moesten wij ook even proberen. Het kietelt. Toen er een Engelse jongen bij kwam zitten waren ineens al onze vissen weg.Ze hingen als een kluit om zijn voeten. Kun je nagaan hoe lang hij zijn voeten al niet gewassen had. Morgen Angkor Wat; ik ben benieuwd.
Ik heb gisteren ook foto's bij de verslagen van eerdere dagen gezet. Met de camera die we gekocht hebben gaat het nu wat makkelijker.
laterrrrr...

• 27 Februari 2011 - 20:44

Jenny En Richard:

Zijn we weer.... hebben de verslagen en de reacties doorgelezen. We zijn een trouwdag vergeten(?)... gefeliciteerd! Wij moeten naar de Zwaluwhoeve om je tenen te laten afknagen door die eelthappertjes.
    Wachten met spanning op de nieuwe veslagen..... veel plezier!!

• 28 Februari 2011 - 13:24

Harm Jan:

Leuk, ziet er goed uit. Geef me toch maar het openbaar vervoer van hier, ipv motor met aanhanger.
    We blijven het volgen
    groet
    HJ

• 28 Februari 2011 - 15:28

Maarton:

Mooie foto's en leuke verslagen. Mooi om te zien dat jullie lekker genieten. Awesome. Geniet nog even volop en tot snel!

Liefs!

• 28 Februari 2011 - 18:38

Marja:

Dat hotel via internet veilingen??? I I move to you, you move to me... no, you move to six hundred... aaachhhhhh... super dat jullie het zo leuk hebben. Genieten en wat een feest ...