Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: kniggeoppad

Blijf op de hoogte en volg Marjan

01 Maart 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Gisteren hadden we voor een hele dag een tuktuk met chauffeur gehuurd.Tong is de naam, maar hij was niet van de Engelse tongriem gesneden, oftewel hij kon ons niet begrijpen en wij hem niet. Maar we zijn er samen uitgekomen. Dat moest ook wel want elke keer dat wij een tuktuk huurden was hij er weer.....
Dag 1: Een grote tour. Ik heb nog nooit zoveel oude stenen bij elkaar gezien! Sorry Marleen voor deze cultuurbarbaarse opmerking.
We begonnen bij een bibliotheek waar je van alle kanten werd aangestaard door het gezicht van de koning die het heeft laten bouwen. Indrukwekkend!!
Maar na tempel 5 (en een zere enkel na een val; valt wel mee nu) en een temperatuur van 36 c hadden wij het wel gehad. Op naar het zwembad.
Dag 2 : Om 5 uur op om de zonsopgang bij de Angkor Wat mee te maken en wie bracht ons? Ja hoor:Tong
Het was wel mooi, maar wij hadden er meer van verwacht.
Daarna ontbijten in het hotel en nog even een tukje doen. Aangezien mijn enkel nog steeds pijnlijk was besloten we het kalm aan te doen; beetje zwemmen en om 3 uur(met Tong) naar de Angkor Wat; Dat een aantal koningen zoveel gebouwen hebben kunnen bewerkstelligen is wonderbaarlijk. En ze hebben bereikt wat ze wilden: OOk nu nog wordt er over hen gepraat!!
Morgen gaan we met de bus verder naar Ko Chang. KWW
Groeten
ps. Charlies verhaal krijgr vorm.

• 01 Maart 2011 - 20:58

Hilda:

Goh zusje, we kunnen elkaar een hand geven. We zijn beide gevallen vrouwen. Ik ben gisteren met de scooter onderuit gegleden. Geen ernstige blessures hoor. Het kwam niet door overbelading (koelkasten en dergelijke) maar door natte sneeuw op een bruggetje. Ik hoop dat je niet teveel last van je enkel hebt, anders tapen. kusjes.

• 02 Maart 2011 - 21:27

Rebekka:

Hmmmm, kiek ie wel uut?
    Prachtige foto's, gaaf om zo op afstand een beetje indruk te krijgen. Ben natuurlijk superbenieuwd naar de live versie!
    Lekker genieten!
    Groetties!

• 07 Maart 2011 - 14:59

Nummer 1:

Hoi Ma,

volgens mij is het prima om genoeg te hebben van het bekijken van mooie oude architectuur na het zoveelste gebouw hoor. De chique term die door Marleen zelf in het leven is geroepen is de welbekende 'stenen-tax'.