Dag 2 Lemon Creek - Reisverslag uit Gambia, Sierra Leone van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Dag 2 Lemon Creek - Reisverslag uit Gambia, Sierra Leone van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Dag 2 Lemon Creek

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

02 Maart 2013 | Sierra Leone, Gambia

Vanmorgen na het ontbijt zijn we naar de lokale markt in Serrakunda geweest. Onvoorstelbaar wat een drukte.
Het lijkt erg op de markten in India en Vietnam die we bezocht hebben. Ontelbare stalletjes die hetzelfde verkopen; bv. schoenen of stof. Maar ook veel mmensen die het beetje fruit of groente uit hun tuin komen verkopen. Dit was zeker geen toeristenmarkt, alhoewel we binnen de kortste keren op gepikt werden door een mannetje die ongevraagd ons rondleidde (koste niets, ;) )
Natuurlijk leidde hij ons binnen zeer korte tijd naar de houtsnij/ batikwinkel waar hij waarschijnlijk commissie van krijgt voor elke idioot (wij dus) die hij daar brengt. Ik was verkocht. Er werd gedemonstreerd hoe batik in zijn werk gaat en aangezien ik het zelf wel eens heb gedaan vond ik het enorm leuk. Ook heb ik wat geleerd voor de volgende keer.
Toen we eindelijk weer bij onze taxi waren wilde de vriendelijke man toch wel geld......hoezo gratis?
Je wordt wel moe van al die mensen die niets van je willen maar ondertussen vertellen hoe weinig ze verdienen en hoeveel mensen ze moeten onderhouden.
Dan heb ik liever Nellie; een oud vrouwtje op de markt waar ik gisteren een paar kleine dingetjes heb gekocht. Toen we vandaag langs haar liepen herkende ze ons en begon gewoon gezellig te kletsen. Aan het eind zei ze dat als we dingen niet mee naar huis zouden nemen dat zij het dan wel kon gebruiken. Bv. Medicijnen, pleisters, shampoo, etc.
Maar eens kijken wat we kunnen doen.
Vanmiddag kalm aan gedaan en vanavond naar Senegambia geweest om er net als gisteren lekker te eten.
Souveniers zijn hier niet geweldig. Dus we nemen niet veel mee naar huis.

Ik heb hier wifi dus zit ik heerlijk met een glas wijn naast me mijn verslag te typen.
Nog een hele dag om lekker te relaxen.
Tot morgen.

  • 03 Maart 2013 - 12:21

    Janneke:

    Geniet nog maar FF relax.....

  • 03 Maart 2013 - 14:17

    Theun De Vries:

    Ha die Marjan en Henk,
    Aparte wereld heb ik wel in de gaten. Gebeten door een aap. Slapen in een lodge, lekker batiken. Wat zal Willeke blij worden van je ervaring. Volop verhalen. Heerlijk om te lezen en ook om te beseffen dat ik zelf niet op die gammele wc's hoef! Nog even genietsze en goede reis terug he!
    Groet,
    Theun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sierra Leone, Gambia

Gambia

Strand, rivier, strand.

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2013

Laatste hele dag

02 Maart 2013

Dag 2 Lemon Creek

01 Maart 2013

Lemon Creek Hotel

28 Februari 2013

Toch nog Sandele

27 Februari 2013

Sandele
Marjan

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 37948

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Gambia

08 Februari 2011 - 11 Maart 2011

Vietnam, Cambodja,Thailand

31 Oktober 2023 - 30 November -0001

Italië 2023

Landen bezocht: