Relaxing - Reisverslag uit Brufut Manjago, Gambia van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Relaxing - Reisverslag uit Brufut Manjago, Gambia van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Relaxing

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

19 Februari 2013 | Gambia, Brufut Manjago

Verder over Hibiscus House....
Gisteravond hebben we hier heerlijk gedineerd. De mensen hier kunnen geweldig koken. Tijdens het eten mochten we genieten van "tribal"muziek. Trommelaars, kallebassen e.d. Alleen jammer dat ze maar een paar liedjes kenden. Na de derde keer " Welcome to Gambia" weet je het wel.
Wij waren ondertussen zo moe dat we om half 10 in ons bed lagen. Het was een lange, maar zeer geslaagde dag.

We hebben heerlijk geslapen... en besluiten ook vandaag niet veel te doen. In deze prachtige tuin met enorm veel verschillende vogels en hagedissen die langs je heenschieten voel je je zo ontzettend bevoorrecht. Bovendien merken we dat de rust erg welkom is. Het volgende traject zal veel minder luxe hebben, dus genieten we van zon en zwembad en de heerlijke lunch.
Wel hebben we een wandelingetje in de buurt gemaakt.
Om de 20 meter roept er wel een kind: "touba" iets wat blanke betekent of zo iets. Als ze durven willen ze je een hand geven.
Wat er verder gezegd wordt verstaan we natuurlijk niet.
Wat een armoe en er is hier duidelijk geen ROVA. Overal ligt troep langs de (zand)wegen. De huizen hebben meestal een hoge stenen muur om de tuin. Kippen en geiten lopen op straat.
Maar iedereen is vriendelijk en vraagt hoe het met je gaat.

Morgen zien we wel verder.

• 19 Februari 2013 - 22:38

Rebekka:

Schatjes patatjes!
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie goed aan zijn gekomen, je bevoorrecht weet en genieten van welverdiende rust. Stelletje toubas! Heerlijk om zo, kilometers verderop, mee te lezen en stiekum een beetje mee te genieten. Mooie reis, kom tot rust en maak veel, veel foto's.....:)
    Dikke kus, Rebekka

• 20 Februari 2013 - 16:31

Loes En Henk:

Lieve mensen,wat leuk om jullie belevenissen mee te kunnen maken.
    Een jaar of 8 geleden zijn wij ook in Gambia geweest.Beviel ons ook prima!!!!
    De Gamba's zijn ook zeer aan te bevelen.
    Wij hebben toen een excursie gemaakt naar Senegal,een geweldig leuke dagreis,met de boot oversteek vanuit Banjoul (met de schoenhersteller aan boord).Met een open truck naar o.a.pindaplantages(je weet niet wat je ziet!!
    Wij hebben in die tijd ook van alles genoten en zeker van de vriendelijkheid en belangstelling v.d. bevolking.
    Geniet er nog maar lekker van ,dan kunnen wij ook weer meegenieten.
    Lieve Groetjes,
    Loes en Henk