Laatste dag Hibiscus House - Reisverslag uit Brufut Manjago, Gambia van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Laatste dag Hibiscus House - Reisverslag uit Brufut Manjago, Gambia van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Laatste dag Hibiscus House

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

20 Februari 2013 | Gambia, Brufut Manjago

Het wordt wat saai..gisteravond weer heerlijk gegeten en zitten kletsen met een engels stel. Erg gezellig.

Vanmorgen hebben we de weg naar het strand gezocht en gevonden. Prachtig strand en het windje maakte het heerlijk.
We hebben wat gedronken bij het tentje van onze 'nieuwe brother' en hij heeft ons verteld van alle mooie plannen die hij heeft voor zijn lapje grond aan het strand. Er komen mooie hutten en een strandtent (wanneer hij er geld voor heeft). De w.c. Is er al......een rond stuk cement waaruit de bovenste helft van een w.c.pot uitsteekt met een rieten mat eromheeen. Geen deur want de opening zit toch aan de achterkant.
Hij heeft nog veel te doen dus.
We zijn terugggegaan naar onze mooie tuin en hebben daar wat geluierd.
Vanmiddag mocht ik een bezoek brengen aan een plaatselijke basisschool. Een openbaring. Er zitten 2200 kinderen op die school. 'S morgens gaat de ene helft naar school; 's middags de andere helft. De lokalen zien er niet uit.
We werden uiterst vriendelijk ontvangen door de directrice. Marianne en Theun, gelukkig zijn julie niet zo bespraakt als zij is, en ook niet zo vol van zichzelf.
Daar zaten we in een benauwd klein hokje te luisteren naar een college over het belang van onderwijs en.. en dat sprak me natuurlijk aan over het belang van goede leraren;)
Onze kinderen hebben maar geluk met ons onderwijs.
Vanavond de rugzakken inpakken en morgen de rivier op.
Ik weet niet of ik dan kan schrijven maar dat merken jullie wel.
Anders tot over een paar dagen.
Ik voeg een foto toe van de illustere directrice?

• 21 Februari 2013 - 16:00

Rebekka:

Fan-tas-tisch........Met je neus in de boter Knig.....Je hebt wel wat met mensen die vol zijn van zichzelf :)
    Benieuwd naar de rivierervaringen...Have fun èn droge voeten.....!
    x

• 21 Februari 2013 - 17:07

Marianne:

Hoi Marjan,
    Geweldig wat je beschrijft.
    Ben blij met die foto van de directrice, hoezo Sonja Bakkeren, bureau opruimen!!
    Niet te overmoedig in dat bootje hè, kijk uit naatje volgende verslag.

Groeten Marianne

• 22 Februari 2013 - 11:00

Greet:

Hallo Henk en Marjan,

leuk dat we weer mee kunnen reizen.
    heel veel plezier, en gefeliciteerd met 35 jaar.
    xx

• 23 Februari 2013 - 17:45

Jo-an:

hoi lieve juf marjan leuk wat je beschrijft ik zou er ook wel is heen willen gaan xxx liefs

• 25 Februari 2013 - 19:55

Fam. Lucht:

Wat fijn en bijzonder om allemaal mee te mogen lezen.

Groetjes van ons