Van Rome oversteken naar de oostkust. - Reisverslag uit Foligno, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Van Rome oversteken naar de oostkust. - Reisverslag uit Foligno, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Van Rome oversteken naar de oostkust.

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

03 December 2023 | Italië, Foligno

De laatste hele dag in Rome hebben we Villa Borghese bezocht. Een enorm groot park met het huis van een Borghese erin. Toen ik 16 jaar geleden met Marleen en Wouter Rome bezocht. hadden we de pech dat het gesloten was. Marleen was erg teleurgesteld want dat huis heeft op haar, lang geleden,.een enorme indruk gemaakt. Voor ons een reden om het nu wel te bezoeken.

’Sold out’ stond er op een bordje te lezen. Teleurgesteld liepen we langzaam naar buiten maar werden door een jongen aangesproken die ons aanraadde dat we het toch moesten proberen, want er waren last-minute tickets.

Dat resulteerde in een wachttijd van een uur, maar toen mochten we toch naar binnen.

Marleen had gelijk. De moeite zeker waard. Beelden van Bernini ; een tentoonstelling van schilderijen van Peter Paul Rubens; maar vooral het gebouw zelf maakte grote indruk.

Op de terugweg de Spaanse Trappen bekeken en tevreden huiswaarts gekeerd.

Ik schrijf dit in ons appartement in Foligno. De eerste etappe op weg naar huis. Foligno is de hoofdstad van Umbrie en ligt op een mooie reisafstand tussen Rome en Rimini aan de oostkust.

Ons appartement, eenvoudig maar schoon ligt tegenover het station. Perfect dus als doorreispunt.

Het was bedoeld als rustpunt, maar blijkt ook heel leuk te zijn. Dus: wandelen maar weer.

Een museum bezocht en lekker gegeten.

Morgenochtend gaan we verder naar Rimini.

O ja, nog steeds mooi weer.

Doei.

Gedoe met foto’ Ik probeer facebook