Mooi en vervallen - Reisverslag uit Venetië, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Mooi en vervallen - Reisverslag uit Venetië, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Mooi en vervallen

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

10 December 2023 | Italië, Venetië

Zondag 10 december,

Na een voorspoedige reis met één keer probleemloos overstappen zijn we in Venetië aangekomen. De verhuurder had een goede beschrijving gegeven en ondanks de vele steegjes en straatjes stonden we plotsklaps voor de goede deur.

Ons onderkomen bestaat uit een prima slaapkamer, prima badkamer en een piepklein kamertje/ keuken. De eerste dagen heeft de verwarming overuren moeten draaien om tot een temperatuur van 19 graden te komen. Wat was het koud die eerste anderhalve dag. We hebben zelfs overwogen om te verkassen, maar verhuizen en nog kleiner..

Venetië wat moet ik daarvan zeggen. In ieder geval, net als in Rome, vreselijk druk. Maar ook leuk om in rond te wandelen en je te verwonderen over de prachtige panden, het enorme verval, de afwezigheid van auto’s en fietsen, de vele bruggetjes en de vuilnismannen met hun boot. Gaaf om dit alles te zien.

Het koude weer maakt dat je niet op een terras kunt zitten of ergens anders op een bankje. Dat is jammer, maar bij jullie in Nederland is het nog veel kouder, dus we klagen niet.

Gisteren had ik een dip en heb de hele middag geslapen. Kon Henk ook mooi bijkomen.

Vandaag gaat het weer beter en vanmorgen hebben we gewassen in de launderette. Straks naar het museum

• 10 December 2023 - 17:17

Luurtsema:

Dankjewel voor je deels helaas niet zo’n positief verhaal. Maar dat past ook wel weer bij het avontuur wat jullie zijn aangegaan:respect om zo te reizen. Het is nu eenmaal geen rechte lijn die je onderneemt en dus gebeurt er wel eens wat. Dat het koud was in Venetië is wel jammer, je mist dan de sfeer die je kent van de mooie plaatjes in de folders. Even bijtanken is wellicht ook wel goed. Nu maar even weer verder, groetjes aan Henk

Goeie reis

Henk en Truus

• 10 December 2023 - 17:20

Marjan Knigge:

Dank jullie wel, Henk en Truus,

Het klopt wat jullie zeggen, het gaat soms met ups en downs. Gelukkig gaat het over het algemeen top. Groetjes Marjan en Henk

• 10 December 2023 - 17:50

Doede Mulder:

Wat weer een prachtige verslag van jullie bezoek aan Venetië. Het verbaast me dat het in deze tijd van het jaar nog zo druk is in Venetië. Ondanks de drukte weten jullie ook nu weer te genieten. Hoop dat jullie appartement nu een beetje op temperatuur is. Waar gaan jullie heen na Venetie?

Ook nog getuige geweest van het groene water in het Canal Grande? Klimaatactivisten in de weer.