Genua - Reisverslag uit Genua, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Genua - Reisverslag uit Genua, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Genua

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

07 November 2023 | Italië, Genua

Dinsdag 7 november

Ik zal nooit meer klagen over de hoogte van het duin op Vlieland. Mijn beenspieren maken overuren.

Genua is, zoals ik al eerder zei, tegen de berg aangebouwd, Wat zij een straat noemen heet bij ons een steeg of op Vlie een glop.. En dan hebben we het hier over een wirwar van die kleine straatjes:; linksaf; rectsaf; naar boven; naar beneden. Een waar doolhof. Stel je onze verbijstering voor als we daar ook nog een auto door zien gaan. De huizen staan voor, achter en bijna op elkaar. Ik zag vandaag een huis met de ingang op het dak.

We lopen dus heel wat af en dat beginnen we behoorlijk te voelen

Genua is een hele interessante stad. Veel historie en dus prachtige oude gebouwen. We ontmoeten vriendelijke, behulpzame mensen. Bv. Een meneer die ons in de lift kennis laat maken met een Genuaanse(?) lekkernij. Een koek gemaakt van kastanjemeel, pijnboompitten en rozijnen. De mevrouw die ons helemaal naar ons huisje bracht. Top.

Morgen laten we ons rondrijden in zo’n toeristenbus. Even de voeten wat rust geven.

Vanavond maak ik pasta pesto met gebruik van aanwijzingen die ik van iemand kreeg. Ben benieuwd.


  • 07 November 2023 - 19:01

    Jenny :

    Heerlijk lekker ronddwalen door die kleine straatjes. Ze hebben daar alleen maar hele kleine autootjes (fiatje 500 ofzo) zeker?? Dat gaat toch zeker niet passen?

    En wat betreft die duin op Vlieland....wedden dat je volgend jaar gewoon weer loopt te klagen[e-1f60a]!!


  • 07 November 2023 - 19:29

    Marjan Knigge:

    Hoi Jenny,

    Dat klagen gebeurt vast wel weer., ik hoop echter dat mijn benen de duinweelde kunnen dragen.

    De auto’s zijn inderdaad niet groot, en vaak behoorlijk gedeukt.


  • 08 November 2023 - 07:29

    Linette:

    Ik ben benieuwd met wat voor lekkere recepten jullie terug gaan komen[e-263a]️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Genua

Marjan

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 38450

Voorgaande reizen:

17 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Gambia

08 Februari 2011 - 11 Maart 2011

Vietnam, Cambodja,Thailand

31 Oktober 2023 - 30 November -0001

Italië 2023

Landen bezocht: