Van’ burgermensen’ naar ‘ burchtmensen’. - Reisverslag uit Certaldo, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Van’ burgermensen’ naar ‘ burchtmensen’. - Reisverslag uit Certaldo, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Van’ burgermensen’ naar ‘ burchtmensen’.

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

19 November 2023 | Italië, Certaldo

In de zon op weg naar Certaldo.

Het drukke Florence laten we achter ons. Het was mooi. We hebben gisteren het, door Wouter aangeraden, Bargello Museum bezocht. Een Museum met een mooie collectie, maar vooral het gebouw en zijn geschiedenis sprak ons aan. De moeite waard.

Na de lunch in het drukke Mercato Centraal ( een markt en boven een soort vreetschuur met allerlei stands) zijn we naar het Selfie-museum gegaan. We hebben daar een aantal idiote selfies en foto’s gemaakt en een tentoonstelling over Pinokkio bekeken . Dat was hartstikke leuk.

Des avonds heerlijk uit eten geweest en weer ingepakt.

Om iets over half11 zaten we in de bus die ons, voor een deel,naar onze volgende bestemming bracht. De laatste 10 minuten gingen we met de trein…Jaaaa., ook in Italië wordt er aan het spoor gewerkt.

Onze bestemming, Alto-Certaldo, was adembenemend. Met een funiculaire ( soort lift) werden we naar boven gebracht waar ons appartement voor deze week zich in een deel van de oude stad/ burcht bevindt. Het appartement is goed, het uitzicht is fantastisch. We hebben zelf een plekje in de zon ( als hij/zij er is) op de toren met kantelen.

We hebben uitgepakt en zijn het stadje gaan verkennen. Gaaf!

vroeg naar bed omdat ik de vorige nacht haast niet geslapen had, waarom? Moet je Joost vragen, ik weet het echt niet.