Weer op pad. - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Weer op pad. - Reisverslag uit Firenze, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Weer op pad.

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

16 November 2023 | Italië, Firenze

Het prachtige appartement hebben we verlaten om verder te trekken naar Florence.

De treinen in Italië kunnen dan wel vertraging hebben, ze zien er zeker zo goed uit als die in Nederland. We werden in ongeveer anderhalf uur naar Florence gereden. Ons volgende hotel, met de prestigieuze naam ‘ La Residenzia Michelangelo’ was vlakbij het station. En wat een tegenstelling met het vorige hotel. Dit ligt op de tweede verdieping van een groot huis en heeft ca. 6 kamers. Prima hoor, maar de naam doet anders verwachten.:)

We blijven hier maar 3 nachten en we zullen ons in Florence vast vermaken.

Donderdag 16 november

We besluiten eerst het vervoer naar onze volgende stop te regelen. Er blijkt op zaterdag ( de dag dat wij verder reizen) werk aan het spoor te zijn dus de reis wordt een combinatie van bus en trein.

Kaarten geregeld en we weten waar we dan moeten vertrekken.

Met een cappuccino in de hand beginnen we aan onze wandeling door Florence. Wat een prachtige gebouwen!

We bezoeken onderweg een aantal kerken. Henk en ik zijn daar vaak niet al te lang binnen; al die pracht en praal stuiten ons tegen de borst. Wel bewondering voor de kunstenaars; weinig voor de kerkvorsten..

Musea zijn niet echt ons ding maar van het bezoek aan het Palazzo Davanzati hebben we genoten. Een klein museum in een prachtig Florentijns pand waar je kon zien hoe er in dit huis geleefd werd. Fantastisch!

Natuurlijk hebben we de Ponte Vecchio overgelopen en hebben heerlijk geluncht met burrato en pizza.

Nu lekker bijkomen . Alweer 10 km achter de knopen.

• 16 November 2023 - 17:24

Rene En Aly:

Goed nieuws , mooie stad, lekker Italiaans eten, het klinkt heerlijk. Veel plezier maar weer, groeten van Rene en Aly[e-1f9d1]‍[e-1f91d]‍[e-1f9d1]

Tags: Zon, Florence