Agave in Città - Reisverslag uit Livorno, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu Agave in Città - Reisverslag uit Livorno, Italië van Marjan Knigge - WaarBenJij.nu

Agave in Città

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

12 November 2023 | Italië, Livorno

Zondag 12 november.

Vandaag voor enkele buien. Dus maar weer kalm aan. Geen straf in ons superior de luxe appartement in Livorno.

waarom we deze kregen i. p.v. Een kleine studio, weet ik niet, maar we moeten oppassen elkaar niet uit het oog te verliezen. Splinternieuw; grote kamer/ keuken; 2 sllaapkamers en 2 badkamers, waarvan in de ene een jacuzzi. Als je wilt weten hoe het er hier uitziet moet je maar op internet kijken naar Agave in Città in Livorno.

De reis gisteren hierheen verliep, hoe kan het anders, met vertraging en de vrees ergens in de ‘middle of nowhere’ te stranden. We moesten 2 keer overstappen.. maar toen we op ons wisselstation uit de, verlate, trein stapten moesten we volgens de borden weer in dezelfde trein naar Pisa. Verwarring alom. Met geknepen billen zaten we in het begin in die trein. Hij bleek echter echt naar Pisa te gaan en kwam ook op de goede tijd aan.

De aansluiting naar Livorno was mooi op tijd en ook de bus was geen probleem.

Voordat we verder trokken naar onze slaapplek voor de komende 4 nachten hebben op de Grande Piazza in de zon een heerlijk pannetje spaghetti leeggeslobberd. Onze slaapplek bleek, zoals ik al zei, fantastisch.

Een binnenzwembadje ( voor het eten gebruik van gemaakt), een fitness zaaltje eneen sauna ( dat zie ik nog wel), je mag fietsen lenen. Het is prachtig.

Gisteren zon, vandaag regen. We zijn naar het station gewandeld voor de treinkaarten voor woensdag en boodschappen. Een wandeling van 8 km in wisselende regen. Voor vandaag kap ik er mee.

De les geleerd: indien je de taal van je reisland niet echt goed spreekt neem dan rechtstreekse verbindingen met bus of trein.

O ja, niet veel foto’s. We zijn bijna door onze foto ruimte heen.